Tuesday, May 17, 2011

Writing a postcard in German


Turbo und ich wollen Deutsch lernen. Sein Vati und ich werden nach Deutschland nächsten Sommer dabei sein, den Jahrestag unseres 15 Jahres zu feiern. Wir haben Familie, wer dort, Friz und Inge leben. Turbo ist Briefpartner mit Inge gewesen, und er wollte in ihrer Sprache dieses Mal schreiben. Leider für mich weiß ich nicht, wie man schreibt oder sogar German spricht. Deshalb haben wir eine Übersetzungswebsite verwendet. Ich bin darin nicht überzeugt es ist Genauigkeit, wie ich sicher bin, dass, was ich auf Englisch schreibe, bestimmt nicht ist, was ins Deutsche übersetzt wird! Ich sollte auch versuchen zu lernen Tschechisch sprechen, wie das ist, wo mein Bruder und seine Braut leben. Aber Tschechisch ist Weg zu hart! Ich sollte wahrscheinlich versuchen, eine leichtere Sprache zu lernen, bevor ich auf Tschechisch einbreche!


Translation:

Turbo and I want to learn German. His dad and I will be going to Germany next summer to celebrate our 15 year anniversary. We have family who live there, Friz and Inge. Turbo has been pen pals with Inge and he wanted to write in her language this time. Unfortunately for me, I do not know how to write or even speak German. Therefore, we have used a translation website. I'm not confident in it's accuracy, as I am sure that what I am writing in English is definitely not what will be translated into German! I should also try to learn to speak Czech as this is where my brother and his bride live. But Czech is way to hard! I should probably try to learn an easier language before I bust out in Czech!

2 comments:

  1. Well, you think German IS easy? Well, good luck with that sista' :)

    ReplyDelete
  2. yeah, I'm pretty sure nothing is easy....

    ReplyDelete